Reklama:

NAŠI PARTNEŘI
STRÁNKA BYTOVÉHO DRUŽSTVA

   Na této stránce níže najdete firmy, společnosti, nebo výrobce, které jsme si sami vybrali za své partnery, protože své služby poskytují lépe, někdy o mnoho lépe, než jejich konkurenti. Podmínkou uvedení v tomto seznamu nejvyšší cti je také dlouhodobá a nekolísající kvalita služeb. Takových firem opravdu není hodně. Důrazně upozorňuji (a to je důležitá informace zejména pro poskytovatele tohoto prostoru na webu), že toto není placená reklama ani penězi, ani protislužbami a uvedené firmy o existenci této stránky patrně nemají vůbec tušení. U každé firmy je uvedeno stručné zdůvodnění, proč jsme zvolili právě tohoto a ne jiného potencionálního partnera.

Logo České pojišťovny (3046 bytes)

ČESKÁ   POJIŠŤOVNA

Náš dům musí být pojištěn. Proto jsme před několika lety oslovili čtyři největší a nejznámější pojišťovny, jak domácí, tak zahraniční a požádali je o předložení nabídky na pojištění panelového domu. Od jedné z pojišťoven jsme odpověď nedostali dodnes, od dvou dalších jsme obdrželi jen nekonkrétní, obecnou a nicneříkající informaci o tom, že takové pojištění také poskytují (to jsme předpokládali, jinak bychom nežádali o nabídku). Jediná Česká pojišťovna předložila nabídku, ze které bylo jasné co budeme mít pojištěno, ale také za kolik. V tomto případě opravdu nebylo co řešit a výběr pojišťovny byl velmi jednoduchý. Těm ostatním pojišťovnám bych rád vzkázal, že ve velikosti a počtu billboardů to většinou není. Občas stačí jen normálně pracovat.

logo_cs.gif (1967 bytes)

ČESKÁ SPOŘITELNA a.s.

Bytové družstvo, jako samostatná účetní jednotka, musí mít minimálně jeden bankovní účet. Když jsme se rozhodovali, u které banky si ho založíme, věděli jsme, že nesmíme s penězi našich členů hazardovat a proto musíme vybrat velkou banku, která alespoň teoreticky zajistí pro náš movitý majetek větší bezpečí, než banky malé (tuto teorii pak krize okolo IPB potvrdila). Kvůli minimalizaci rizika jsme potom ještě peníze rozdělili do dvou velkých bank. Když jsme však potřebovali účet, který bude schopen "finančně komunikovat" zejména s malými vkladateli a plátci, kterými naši členové a nájemníci většinou jsou. Na to byla perfektně připravená právě jen Česká spořitelna, takže jsme postupně přesunuli veškeré bankovní operace do této banky. Česká spořitelna byla také jako jediná schopna vytisknout nám v krátké době složenky s číslem našeho účtu, kterými mohli naši plátci platby hradit nejen na kterékoliv přepážce uvedené banky, ale i na poštách v celé Č.R. Přímé bankovnictví nám Česká spořitelna poskytla už v době, kdy jiné banky neměly ještě ani elektronické zařízení pro určování pořadí klientů u přepážek (mnohé ho nemají dodnes a u přepážek stojíte ve 21. století fronty!). Dnes poskytuje Česká spořitelna Sporotel, GSM banking, SMS banking, má nejpočetnější síť bankomatů, narozdíl od jiných bank jsme zde neměli nikdy problémy s identifikací plateb. Členům a nájemníkům, kteří měli jako svůj osobní účet Sporožiro, jsme nikdy nedoporučovali, aby ho rušili a zřizovali žirový účet u jiných bank. Přesto to někteří udělali a dnes za své platby hradí zbytečně převodní poplatky, navíc občas zažijí vzrušení z toho, zda o své peníze přijdou, či nikoliv. Hodláte-li si založit nový osobní účet, doporučujeme Vám zřídit si ho u České spořitelny a.s. Jsme schopni Vám při tomto kroku i poradit. Neodpustím si jedno nesplnitelné přání: Byl bych neskonale šťastný, kdyby nás dealeři ostatních bank přestali obtěžovat svými reklamními letáky, ve kterých tvrdí, že se mění a že teď už i u nich bude všechno klapat. Chtěl bych je upozornit, že své dlouholeté partnery neměníme s příchodem nového ročního období a už vůbec ne na základě stále obtěžujících reklamních letáků. Za kvalitní firmu hovoří její práce a ne reklamní slogany!

Logo Atlas (2407 bytes)

ATLAS.cz

Když se předseda družstva rozhodl vytvořit informační stránky pro členy na internetu, nenabízelo volný webový prostor ještě tolik internetových firem, co dnes. Proč jsme se rozhodli pro Mujweb, který je součástí portálu Atlas, se dočtete níže. E-mailovou schránku jsme se však rozhodli zřídit rovněž na Atlasu a tato volba se časem ukázala, jako neobyčejně prozíravá. Zřízení schránky elektronické pošty zdarma nabízí dnes nespočet různých poskytovatelů, ale jen málokterému funguje opravdu vše, co ve svých nabídkách uvádí. Na Atlasu funguje opravdu jako jednomu z hodně mála portálů bezchybně přístup k elektronické poště (příjem i odesílání a čtení) jak přes web (to znamená, že si poštu můžete přečíst na kterémkoliv počítači na světě připojeném k internetu bez potřeby poštovního klienta), tak pomocí poštovního programu. To opravdu není samozřejmost ani na drtivé většině portálů, které se chlubí tím, že jsou speciálním poštovním portálem. Navíc e-mailová adresa s příponou atlas.cz je poměrně rozumná. Na případný dotaz pracovníci technické podpory Atlasu skutečně individuálně odpovídají a případným problémem se zabývají (vyzkoušeno). Proto naše družstvo nemá s elektronickou komunikací s Vámi dlohodobě žádný problém. Dokud to půjde, e-mailovou adresu druzstvo@atlas.cz určitě dlouho měnit nebudeme. Kromě toho Atlas provozuje velmi dobrý vyhledávač, ve kterém snadno najdete nejen stránky našeho bytového družstva, ale do kterého je snadné se i zaregistrovat.

Logo MujWeb (9652 bytes)

MUJWEB.cz

Když jsme hledali prostor zdarma pro vznikající internetové stránky našeho bytového družstva, jakožto nevýdělečné instituce, nenabízelo tuto službu ještě tolik poskytovatelů, co dnes. Ale mezi těmi, kteří již tehdy existovali, byl Mujweb nám nejznámější, nabízel přátelské rozhraní pro komunikaci s prostorem a transport stránek, pro úplné začátečníky jakýsi automat, který pomohl s tvorbou stránek a v neposlední řadě nabízel nejrozsáhlejší volný prostor na internetu, dnes dokonce neomezený! Nabízí k užití vlastní zajímavé a užitečné skripty s formuláři, počítadly apod. Přesto, že prostor poskytuje zdarma, dnes již nevkládá do stránek svých klientů žádné reklamy. Bohužel, nedovoluje však vkládat je tam ani nám, což bychom jako bytové družstvo věčně hladové po penězích, velice uvítali. Adresa našeho družstva na serveru Mujweb.cz je již tolik let známá, že ji, pokud to bude možné, nebudeme měnit. Pro ty, pro které je stále tak dlouhá a nezapamatovatelná, nebo se jim název Mujweb jako součást adresy příliš nezamlouvá, jsme vytvořili alias: www.druzstvo.zde.cz.

Logo Oskar (3481 bytes)

OSKAR

Proč a za jakých okolností předseda družstva zjistil, že se nakonec ve své funkci bez mobilního telefonu opravdu neobejde, je uvedeno na jiném místě těchto stránek družstva. Když už bylo o nákupu mobilního telefonu rozhodnuto, bylo třeba učinit velmi důležitý krok, možná ten nejdůležitější, vybrat operátora té nejlepší sítě GSM. Protože téměř všechno je hlavně o penězích, výběr nebyl těžký. Oskar je nejen absolutně nejlevnější síť, ale za málo peněz poskytuje vše důležité, co ostatní operátoři. O kvalitě tohoto operátora svědčí totálně nejrychlejší pokrytí republiky svým signálem. Té rychlosti se ostatní operátoři za dlouhé roky své existence ani nepřiblížili. U Oskara se neplatí aktivace! Cena telefonu je konečná. Po zakoupení telefonu u Oskara nás nepřekvapila nemile nutnost dalších plateb, o kterých když ptáčka lapali nikdo nemluvil, ale bylo možné okamžitě telefonovat. Oskar poskytuje další služby přes internet. Registraci, dobíjení (i z bankomatů), výpisy hovorů, zasílání SMS zpráv, poradnu atd. Při rozhodování pro Oskara, síť Českého mobilu, určitě přispělo také chování ostatních operátorů, tedy nejen jejich způsoby reklamy (když o sobě někdo tvrdí, že je nejlepší, nejkvalitnější, nejspolehlivější, nej..., ještě neznamená, že to tak je jen proto, že se tak hodnotí on sám, zvláště, když si jeho služby můžeme kdykoliv vyzkoušet na vlastní kůži a zeptat se na spokojenost jeho klientů), ale také naše dobrá paměť na chování v dobách, kdy měl jeden z nich monopol. Plynoucí čas ukazuje stále více, že volba Oskara byla volba správná. Mohutným potvrzením správnosti tohoto rozhodnutí byl týdenní pobyt předsedy družstva v Krkonoších v únoru 2001, kde Oskar svým pokrytím nemilosrdně porážel tzv. zavedené sítě. A tak i do budoucna zůstane číslo mobilního telefonu na předsedu družstva 0608 072143.

LgEricss.gif (1249 bytes)

ERICSSON

Když už jsme měli vybraného operátora sítě mobilních telefonů, bylo třeba vybrat si ještě nějaký telefonní přístroj. Podrobným porovnáváním poměru výkonu a ceny vyšel jako bezkonkurenční vítěz (mějte na paměti, že to bylo v létě roku 2000) telefon značky Ericsson, typ A1018s. Nejenže ho Oskar nabízel za noprosto nedostižnou cenu (později v jedné nabídce dokonce za 1599,- Kč), ale ještě s aktivací zdarma. Tento telefon je navíc vybaven funkcemi, o kterých si rádoby renomované značky mohou nechat jen zdát (hodiny, budík, možnost úplného vypnutí osvětlení jak displeje, tak klávesnice, což prodlužuje intervaly mezi dobíjením baterie, rekordní čas úplného dobití (cca 60 minut!) bez rychlonabíječky, vlastní přednastavené SMS zprávy (to je velice prospěšné zejména při GSM bankingu), a obrovské množství dalších užitečných funkcí. Co je nejdůležitější, bez zaváhání funguje spolehlivě dodnes.

Logo České televize (2329 bytes)

ČESKÁ   TELEVIZE

Česká televize není naším přímým partnerem ve smyslu přímé spolupráce, i když jeden z pořadů o bytovém družstevnictví byl natáčen také v našem domě (podrobnou informaci o tom naleznete na jiném místě těchto stránek družstva). Máme-li však některou z televizních stanic přítomných jak v kabelovém rozvodu, který máme zaveden v domě, tak v naší společné televizní anténě, považovat za svého partnera nejbližšího, má-li některá z televizí zaujmout čestné místo v tomto seznamu, potom to nemůže být nikdo jiný, než Česká televize. Po krizi okolo této instituce na přelomu věků ještě více, protože to byli právě pracovníci této televize, kdo se postavil neohroženě na odpor politické zvůli, novodobé cenzuře a snahám převzít politickou i ekonomickou kontrolu nad jedním z posledních nezávislých médií v této zemi. O tom, že Česká televize je skutečně nejdůležitější televizí v zemi, křehkým rodinným stříbrem, které nám závidí i v zahraničí, svědčilo i Václavské náměstí zaplněné lidmi, kteří přišli rozhodně protestovat proti snahám o její likvidaci ať už ekonomickou, nebo přímou, privatizací. Soukromých televizí může vzniknout a zaniknout každý den třeba deset. Všechny jsou stejné, jejich motivace jsou stejné, jejich programy jsou stejné, důvody jejich existence, nebo neexistence jsou stejné a je úplně jedno, jak se taková soukromá televize jmenuje, kdo za ní stojí. Nebude ta, bude jiná. Jakmile bychom však jednou připustili likvidaci veřejnoprávní televize, její znovuvybudování by bylo ohromně nákladné a není vůbec jisté, zda by se zdařilo aspoň do té podoby, jak ji známe dnes. Také by se mohlo stát, že bychom měli místo České televize znovu Bobovizi, noční můru nejen většiny členů představenstva našeho družstva. Potřebujeme-li dodavatele kvalitních, obsáhlých, podrobných, nezávislých a věrohodných zpráv, skutečnou a neúplatnou investigativní žuralistiku, výrobce vynikajících dokumentů, pořadů pro minoritní skupiny diváků, producenta skvělých českých filmů, které co chvíli jezdí bojovat i o americké Oscary, ale hlavně skutečného hlídacího psa demokracie, potom jediným partnerem, který to vše je schopen zajistit je Česká televize a patří jí za to náš velký dík. Proto nemůže chybět ani v tomto seznamu.

hypo.gif (2441 bytes)

HYPO Stavební spořitelna

      Dnes je zcela nepochybné, že stavební spoření je výhodná a bezpečná forma šetření finančních prostředků a otevřela-li se možnost využít ho i v rámci bytových družstev, neváhali jsme ani chvíli. Otázkou jen bylo, která ze stavebních spořitelen bude mít tu čest spravovat a rozmnožovat finanční prostředky našich členů. Některé spořitelny jsme vyloučili rovnou, protože měly vazby na silně nedůvěryhodné banky. Dvě spořitelny, které přicházely v úvahu nás oslovily samy. Zástupkyně jedné takové nás pozvala na schůzku funkcionářů bytových družstev s ní. Nevím kolik družstev bylo pozváno, ale zástupci našeho družstva tam byli ze všech okolních družstev sami. Paní z jedné velké a známé stavební spořitelny nám začala přednášet o výhodách právě jejich stavebního spoření, ale také o tom, co všechno musíme pro zdárné uzavření smluv udělat, kolik lidí v domě musíme přesvědčit, kolik smluv vyplnit a podepsat a potom až to budeme mít všechno hotové, dohodnuté, vyplněné a podepsané od členů, můžeme to té dámě přinést. Navíc na mé argumenty proti stavebnímu spoření právě u jejich firmy mi místo pokusů o jejich vyvracení doporučila hledat ve smlouvě s nimi hlavně kladné aspekty. Zato reklamních letáčků a propisovacích tužek s logem jejich spořitelny měla evidentně nadbytek. To nám stačilo, hlavně, když za několik dní zazvonil v našem družstvu telefon a v něm slušný a velmi příjemný hlas zástupce Hypo stavební spořitelny. K našemu překvapení po nás nechtěl nic více, než jen souhlas představenstva družstva se záměrem uzavřít stavební spoření na členy družstva. Předběžný souhlas jsme dali a pán nejenže si sám obešel všechny členy našeho družstva aby zjistil, kdo z nich může stavební spoření uzavřít, ale za několik dní přinesl smlouvy vyplněné a podepsané! Jediné, co jsme museli udělat, zadat trvalé příkazy k platbám a naše stavební spoření se okamžitě rozeběhlo. Porovnám-li to s tou dámou, nechápu tak obrovský rozdíl v přístupu, pracovitosti a péči o klienta u dvou konkurenčních firem zabývajících se stejnou činností a bojujících o téhož zákazníka.
      Takže teď víte i to, proč je ve stavebním spoření naším partnerem právě Hypo stavební spořitelna.
      Tak tohle jsou naši nejspolehlivější partneři. Nenašli jste se tu? A podnikáte ve stejném oboru? Potom vězte, že jsme si Vás nevybrali, protože Vaše služby potřebují ještě hodně vylepšit. Buď nestojí za nic, nebo jsou sice také kvalitní, ale drahé. Spolupracujete s námi a přesto jste se tu nenašli? Potom ani Vaše služby nejsou tak stoprocentní, abychom je mohli každému doporučit. Chce to na sobě pracovat. Studujte, jak to dělají ti výše uvedení. Jestliže nás o svých kvalitách v budoucnu přesvědčíte, můžete se tu třeba i brzy objevit. Opravdu to nechce nic jiného, než nabízet kvalitní služby a, jak již bylo uvedeno, rozhazování letáků, nebo vylepování plakátů jimi nejsou.

Web design by COOKER